Salutare,as avea nevoie de o parare , sunt proaspat inginer si am vrrut sa va intreb ce parere aveti rigiditatile in calcul pentru elementele de beton armat se iau cu 1 EI sau se aleg diferentiat din cate am auzit si adica mai acoperitor ar fi rigiditate intiala deoarece atrage mai mult efort,daca sunteti de acord cu acest tip de modelare,care pare ca are sens deoarece elementele de beton lucreaza fisurat,as fi curios de rigiditatiel pe care le folositi in calcul pentru suprastructura si infrastructura si de asemnea daca puteti sa mi recomandati sau poate pe viitor sa faceti o postare despre tips-uri la grinzile de fundare cum se calculeaza si alte lucruri de tinut cont si de asemenea si cateva referinte bibliografice
Va multumesc!!!
Comments
Bună ziua,
Zona de rigiditate de calul este cea mai sensibilă în toată literatura de specialitate. Nu s-au transmis reguli clare privind modul de evoluție a rigidității la solicitarea elementului.
Personal, asociez rigiditatea secțională cu starea limită la care fac calculul (de verificare sau proiectare). Proiectarea elementelor de fundații se face similar cu cele din suprastructură la SLU. La betonul armat SLU este stare asociată cu curgerea armăturii și cedarea prin zdrobirea betonului în zona comprimată.
Betonul este un material care lucrează forte bine la compresiune, adică nu-i scade din rigiditate dacă nu este depășit σ1-1 și σ2-2. În momentul în care s-a depășit σ1-1 intră în lucru armătura, la SLU asta se întâmplă la orice element de b.a. indiferent de poziție. Comportarea elastică a unui element de beton armat se referă la faptul că armătura nu intră în curgere sau nu este consumat palierul de curgere, însă σ1-1 este depășit, fisurile apar dar nu au deschidere mare.
În cazul unui element încovoiat, înălțimea zonei comprimate este redusă, valori ale rigidității la SLU de 0.6EI sau 0.5EI sunt suficiente pentru dimensionarea armăturii. Valori de 1EI consider că ar fi mult prea acoperitoare, s-ar supraarma elementele din infrastructură în raport cu suprastructura. Rezistența în infrastructură este dată din gabaritul elementelor (un număr mai mare și secțiuni mai mari), nu din rigiditatea de calcul.
Pentru verificarea deplasărilor laterale rigiditatea este 0.5EI, conform anexa E P100-1, pentru întreg ansamblu de calcul, nu se consideră diferit în infrastructură. Pot fi interpretări diferite ale codului, că nu specifică. Recomand consecvență, pentru rigiditățile elementelor în calculul structural se găsesc specificații în P100-1, CR2, NP007.