Buna ziua.Sunt inginer constructor, dar fara experienta de santier. Lucrez in proiectare de cativa ani, la o firma mica. Din pacate la noi la firma nu am pe cine intreba diverse probleme tehnice pe care le intalnesc in mod curent.
As vrea sa deschid acest topic in care sa postez diverse probleme pe care le-am intalnit si nu am gasit un raspuns satisfacator.
De cele mai multe ori raspunsul este... "Se descurca ei pe santier".
Sper sa gasiti intelegere pentru mine si in limita timpului dumneavoastra sa imi oferiti un raspuns mai bun.
Experienta mea pe santier este limitata si poate ca unele din intrebari o sa vi se para banale... Dar chiar si asa, va rog sa imi raspundeti daca puteti.
O prima problema o am cu fundatia unui stalp metalic a unei hale cu pod rulant, din imaginea din linkul urmator:
Intrebarile mele ar fi:
1. Cum se protejeaza structura metalica care se afla sub placa din beton?
2. Este corect sa lasam un rost in placa la fata stalpului avand in vedere ca este o hala cu pod rulant?
3. Soclul din beton armat pentru peretele exterior nu se va intersecta deloc cu stalpul metalic?
4. Este necesara armatura suplimentara in talpa fundatiei?
5. Cand introduc stalpul intr-un program de calcul consider incastrarea la nivelul cuzinetului sau la nivelul traveselor UNP200?
Va multumesc pentru timpul acordat si pentru raspunsurile dumneavoastra.
Comments
Salut,
La prima vedere soluția mi se pare puțin forțată, nu în ceea ce privește rostul în placă, ci faptul că aparatul de rezemare (încastrare) se alfă în zona de umplutură.
Ca o observație: detaliile de execuție propuse de proiectant ce nu asigură nivelul de calitate conform normelor de proiectare și execuție impuse pentru investiție, norme care se supun lg. 10, se consideră greșeli de proiectare și proiectantul poartă răspunderea. ("se mai întâmplă și la case mai mari")