It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
Buna ziua,
Am si eu o nelamurire legata de una dintre prevederile codului NE012-2-2010 - Executarea lucrarilor de beton armat.
La paragraful 8.5.4 codul stipuleaza:
"Receptia armaturii montate reprezinta confirmarea conformitatii acesteia cu proiectul siprevederile reglementarilor tehnice aplicabile, pe baza verificarii efectuate, prin încheierea procesului verbal de receptie calitativa pe faze (pentru lucrari care devin ascunse), cu
participarea reprezentantului beneficiarului lucrarii; în cazul receptiei armaturii elementelor structurale, si cu participarea proiectantului."
Sa inteleg ca este obligatoriu, din punctul de vedere al codului, ca proiectantul sa vina pe santier inainte de orice turnare de element structural ca sa verifice (!) armarea? De ce nu este suficient sa vina doar la armarile elementelor specificate in programul de faze determinante ?
Ganditi-va la doua cazuri ce pot aparea.
1. O constructie cu dimensiuni mari (de exemplu un hypermarket, mall), in care, pentru perioade destul de mari de timp, se toarna foarte des elemente structurale (fundatii, stalpi, plansee, scari). Proiectantul ar trebui sa stea mai mult pe santier decat in birou.
2. Aceeasi constructie ca la punctul 1, dar in alt oras decat cel in care "activeaza" proiectantul.
O alta problema pe care as vrea sa o ridic este urmatoarea: proiectantul elaboreaza o documentatie (planuri, piese scrise), aceasta este stampilata de un verificator. El raspunde pentru proiect. In ce masura poate fi implicat in cazul in care merge pe santier la fazele determinante, unde verifica prin sondaj niste armari si totusi unele zone "ii scapa", nu reuseste sa identifice o gresala produsa pe santier ?
Va multumesc anticipat.
Info | CommentModel->PageWhere() |
Info | CommentModel->CachePageWhere() |
Info |
Comment.Page.30.370.1: array ( 0 => '2014-05-13 11:56:03', ) |
Comments
Sistemul calitatii in constructii impus de cadrul legislativ in vigoare ( in principiu prevederile Legii 10/1995 si ale HG 273/1994 - privind receptia lucrarilor de constructii) presupune participarea tuturor factorilor implicati (proiectant, antreprenor, investitor, proprietar, specialisti verificatori de proiecte, etc) la asigurarea calitatii in constructii. In acest scop se intocmesc programele de faze determinante (de catre proiectant) si cartea tehnica a constructiei (de catre investitor, cu participarea celorlalti factori). Ca si in cazul programului de faze determinante, intocmirea proceselor verbale de lucrari ascunse se stabilesc de comun acord intre factorii implicati, avand o frecventa considerata de toti factorii suficienta pentru asigurarea calitatii (si asumarii raspunderii legale in cazul neasigurarii acesteia). Nu este specificat nicaieri un numar minim sau maxim de faze de receptie, atata timp cat toate partile implicate considera ca si-au facut "datoria" si isi asuma raspunderile impuse de catre Legea 10/1995. Raspunsul in cazul situatiilor particulare semnalate de catre Dvs. rezida in cele scrise mai sus.
Va multumesc pentru raspuns!
Problema este ca aceste procese verbale de lucrari ascunse se intocmesc pentru fiecare "serie" de elemente de beton armat turnate (fundatii, stalpi, samd). Inspectorii si dirigintii de santier insista (probabil in baza NE012-2-2010 8.5.4) ca proiectantii sa semneze toate procesele verbale de lucrari ascunse (referitoare la turnare de beton in elemente de b.a.). Din asta se nasc tot felul de absurditati (vezi postul 1 al acestui thread).
Intr-adevar proiectantul este "solicitat" sa semneze procesele verbale de lucrari ascunse, in special in cazul lucrarilor mari.
O solutie in acest caz, pentru evitarea problemelor mentionate de Dvs, ar putea fi stabilirea de la inceput, impreuna cu factorii implicati, a frecventei fazelor de receptie, pentru o dimensionare corespunzatoare a volumului de timp alocat in acest scop.